pátek 23. ledna 2009

ÚTOČNÍKA PŘEMOHL SANITÁŘ Z CHIRURGIE

Nové Město na Moravě/Zřejmě nejvážnější případ napadení personálu v novoměstské nemocnici v posledních letech se stal bezmála přesně na den před rokem. Zdravotníci čelili dvaašedesátiletému pacientovi, který v ruce svíral nůž. Incident se odehrál v neděli 27. ledna 2008 na druhém oddělení interny. Pacient se se zbraní v ruce domáhal propuštění z nemocnice

Útočníkovi se tehdy postavil sanitář z chirurgického oddělení novoměstské nemocnice Radek Vaculík. S holýma rukama útočníka povalil na zem a držel.



Vyhrožoval: Všechny zabiji!



Bylo osm hodin večer. Pacienti na interním oddělení novoměstské nemocnice se pomalu chystali ke spánku. Všude vládlo ticho a klid. Tu neděli to ovšem byl klid před bouří. V půl deváté z pokoje vychází postarší muž a s nožem v ruce zaútočí na zdravotní personál. "Tvrdě se dožadoval navrácení svých věcí a propuštění z nemocniční péče. Sestry se jej snažily uklidnit, ale tím jen přilévaly olej do ohně," řekl před rokem Deníku sanitář Radek Vaculík. Jeho čas ale teprve měl přijít. Rozzuřený pacient nebyl ochotný přistoupit na jakýkoliv kompromis. Chodil po odděleních, křičel a ohrožoval nejen sestry, ale i pacienty. V tu chvíli právě přijel výtahem na oddělení dvaatřicetiletý sanitář z chirurgického oddělení Radek Vaculík. "Jakmile jsem otevřel dveře od výtahu, uviděl jsem pacienta, který na mne napřahoval nůž. Říkal jsem mu: Co to děláte? a on na mě začal strašně řvát a někde za ním křičely sestry: Pozor, má nůž!" popsal kritické vteřiny Radek Vaculík. "Snažil jsem se jej přesvědčit, aby nůž odložil. Ale on vůbec neposlouchal a vyhrožoval, že nás všechny zabije," dodal. Útočník pak odešel od výtahu k pokoji, ve kterém leželi pacienti po dialýze. Tam zůstal asi tři minuty, báli se jej pacienti i sestry. Sanitář Radek Vaculík se nakonec na útočníka vrhnul holýma rukama. "Podařilo se mi ho povalit na zem a chytnout za ruku, ve které svíral nůž. Nechtěl jej pustit, ale nakonec se mi přece jen podařilo mu nůž vzít," uvedl muž, který útočníka držel do příjezdu policistů.



HELENA ZELENÁ KŘÍŽOVÁ

Žádné komentáře:

Okomentovat