středa 19. května 2010

PŘEDSTAVUJEME NOVÉ ŠKOLENÍ: JAK KOMUNIKOVAT S PACIENTEM A NEBÁT SE PARAGRAFŮ

Před zdravotníkem stojí nelehký úkol. Musí informovat pacienta a jeho rodinu o zdravotním stavu, prognóze dalšího vývoje, ale i nepatrné šanci na uzdravení nebo smrti.

I při lege artis postupu však hrozí, že se bolest a frustrace pacienta obrátí proti zdravotníkovi a v nejhorším případě dojde k podání žaloby. Zdravotník a to nejen lékař ale i sestra (která s pacientem komunikuje a zapisuje do chorobopisu), musí znát právo, aby se zbytečnými chybami nedostali do problémů. Musí však také vědět, jak s pacientem adekvátně a správně hovořit. Jedině tak uspokojí potřebu pacienta po informacích, vybudují vztah založený na důvěře a respektu a v neposlední řadě předejdou naprosté většině stížností a žalob.

Celodenní konference

Počet účastníků: do 50

Program konference se zaměřením na nejčastější problematické situace v českých zdravotnických zařízeních - podávání informací pacientovi a jeho rodině a informovaný souhlas pacienta.

Doporučujeme účast vedení nemocnice, lékařů, primářů, vrchních a staničních sester.
Konference s přednáškou právníka a komunikačního specialisty je následovaná workshopem, kdy právník, lektor a účastníci hledají správné řešení pro praktické situace.

Žádné komentáře:

Okomentovat