středa 8. července 2009

ON-LINE ROZHOVOR S JEDNATELEM NEMOCNICE KUTNÁ HORA MARTINEM SUCHÁNKEM: MĚSTO KUTNÁ HORA BY SI MĚLO ZDEJŠÍ NEMOCNICI PONECHAT VE SVÉM VLASTNICTVÍ

Kutná Hora/Hostem on-line rozhovoru Kutnohorského deníku byl jednatel Nemocnice Kutná Hora Martin Suchánek.

Nemyslíte, že jste vážným způsobem poškodil minulé vedení nemocnice svým zkresleným vyjádřením o účetním stavu při přebírání nemocnice? Pokud jste ekonom, tak víte, že vývoj účtů se mění každým dnem a vámi zmiňované dlužné sociální pojištění nebylo v té době splatné, a stačilo, abyste vy nechal peníze převést. Myslím, že i vy svou horlivostí jste značně pomohl k dnešnímu stavu věci.



Při informacích, které jsem podával na zastupitelstvu města, jsem plně vycházel z podkladů, které mi předala tehdejší ředitelka ekonomického úseku paní Alena Zemanová a má je dodnes uložené. V těchto dokladech byla částka za dlužné sociální pojištění vedena jako neuhrazená. Jsem přesvědčen, že se snažím práci společnosti Medistyl- Pharma hodnotit tak, že jsou věci, které se v nemocnici za jejího působení povedly. A naopak. Určitě není vše černé či bílé. V současné době probíhá mimořádný audit hospodaření společnosti Nemocnice Kutná Hora s. r. o. za období, kdy nemocnice byla vedena společností Medistyl - Pharma. Audit provádí externí nezávislá firma. Výsledek auditu, který si nechala zpracovat rada města, bude určitě předložen zastupitelům města. Z tohoto výsledku pak bude patrné, jak společnost Medistyl - Pharma v nemocnici hospodařila.



V novinovém úvodu k vašemu rozhovoru je otázka, co byste vzkázal pacientům, kteří zpochybňují kvalitu péče v kutnohorské nemocnici. Já se chci zeptat, co byste vzkázal blízkým vašich pacientů, kteří nemají možnost získat o svých blízkých informace. Tyto smí poskytovat jen lékař (což chápu) a lékař třeba na interně je vzácnost. Během dne mě sestry odkazují na to, že probíhá vizita. Tak je to do odpoledne a odpoledne už tam je pouze lékař ve službě, který o stavu pacientů nic neví. Nemohu si brát dovolenou a vartovat od rána u dveří, aby mi někdo něco řekl. Tento stav jste, podle mého, zavinil i vy svou nezdravou snaživostí a příliš velkým sebevědomím.



Vím, že v současné době vzhledem k nižšímu počtu lékařů na interním oddělení, než tomu bylo v minulosti, je jejich pracovní vytížení značné. Doporučuji vám domluvit si s lékařem telefonicky schůzku a zdravotní stav vašeho blízkého s ním projednat. Primář MUDr. Oščipovský je často v nemocnici i v odpoledních hodinách, a proto věřím, že lze najít čas, který by vám oběma vyhovoval. Na vaši otázku ohledně kvality poskytované péče mohu odpovědět, že jsem přesvědčen, že všichni lékaři, kteří pracují v nemocnici v Kutné Hoře, se snaží pracovat dle svého nejlepšího vědomí a svědomí.



Dobrý den, Můžete mi prosím vysvětlit, jak je možné, že jste se podepsal pod petici, když jste jednatel nemocnice? Nemyslíte si, ze z vašeho postu jednatele nemocnice je tohle jednání naprosto nepochopitelným krokem? Je mi 21 let a být na vašem postu jednatele, tak podle zdravého rozumu bych se pod takovou petici nikdy nepodepsal. A vy jste rozhodně starší a zkušenější. Dokážete mi tedy vysvětlit, proč jste petici podepsal? Mně to prostě nedává smysl.



Právě jako jednatel společnosti Nemocnice Kutná Hora s. r. o., který má na starosti cca 300 zaměstnanců, je dle mého názoru jeho povinností hájit zájmy těchto lidí. Petice na základě informací z tisku (zdroj ČTK) pouze vyzývala zastupitele, aby zajistili smluvní záruky zachování zdravotnického zařízení ve stávajícím rozsahu. Proto jsem společně s některými členy odborové organizace byl iniciátorem petice. Za svůj názor, že by město si mělo nemocnici ponechat ve svém vlastnictví, se vůbec nestydím a je veřejně znám. Znala ho tedy i rada města, když mě do funkce jednatele jmenovala. Zároveň jako dlouholetý pracovník městského úřadu vím, jakou zátěží pro městský rozpočet nemocnice v Kutné Hoře je. Proto zastávám názor, že by si město mělo ponechat nemocnici v Kutné Hoře, ale učinit takové kroky, které povedou k tomu, aby zařízení bylo hospodářsky vyrovnané.



Co říkáte tomu, že hejtman nechce dát písemné záruky na zachování rozsahu péče, když na své návštěvě sliboval hory, doly?



Právě proto, že hejtman Rath nechce dát písemné záruky, nejsem příznivec darování majetku Středočeskému kraji v hodnotě cca 350 mil. Kč. Správný hospodář by se tak neměl chovat.



Jací jsou dnes lékaři na chirurgii? Čeká mě operace a nevím, zda ji mám odstoupit zde.



Ujišťuji Vás, že se nemáte čeho obávat a doufám, že budete se zdravotní péčí lékařů a sestřiček spokojen.



Dobry den, pane jednateli. Zajímalo by mě, jaký plat může mít ředitel krachující městské společnosti. Dekuji předem za odpověď.



Dobrý den, vzhledem k tomu, že jsem zaměstnanec územně samosprávného celku, který mne vyslal do funkce jednatele společnosti Nemocnice Kutná Hora s. r. o., nepobírám tedy za výkon této funkce žádný plat. Má odměna je pouze v rámci platu vedoucího odboru správy majetku.



Martin Suchánek



- věk:39 let



- stav: svobodný, bezdětný



- bydliště: Kutná Hora - Sedlec



- vzdělání: vysokoškolské (Vysoké učení technické v Brně)



- koníčky: práce na zahradě, stavební práce



- oblíbená hudba: country



- oblíbené jídlo: svíčková omáčka



- oblíbené pití: pomerančový džus, červené víno

Název zdroje: Kutnohorský deník

Žádné komentáře:

Okomentovat