pátek 22. května 2009

PACIENTI OPĚT HODNOTÍ KVALITU NEMOCNIC

Praha/Vlastním zkušenostem i doporučení lékaře dávají čeští pacienti při výběru konkrétní nemocnice přednost před doporučením známých. Za nejdůležitější považují informace o komplexnosti péče a ochotě personálu.

Vyplývá to z minulého ročníku průzkumu spokojenosti pacientů nemocnic společnosti HealthCare Institut, do nějž se loni zapojilo třináct a půl tisíce respondentů. Nejlépe hodnocenou nemocnicí byla v roce 2008 třinecká.

I letos mohou pacienti 160 fakultních, krajských a městských nemocnic hodnotit, jak jsou s kvalitou zdravotních služeb spokojeni. "Dáváme lidem možnost hlasovat buď vyplněním papírového formuláře, který dostanou přímo v nemocnici, nebo pomocí zabezpečeného elektronického formuláře na stránkách www.nejlepsinemocnice.cz. Letos jsme lhůtu prodloužili až do konce října," řekl předseda HealthCare Institutu Daniel Vavřina.

Cílem projektu je podle něj postupně zvyšovat úroveň služeb českých nemocnic tak, aby s nimi byli spokojeni pacienti. "Letos nově rozšiřujeme hodnocení i na jednotlivá oddělení daných nemocnic. Zároveň bychom chtěli pokračovat v odborných konzultacích se zdravotními pojišťovnami tak, aby začaly odměňovat nemocnice také na základě subjektivních kritérií. Tedy podle hodnocení spokojenosti pacientů, jejich klientů," dodal Vavřina.

Zástupci pojišťoven většinou podobné žebříčky kvality vítají. "Dlouhodobým problémem českého zdravotnictví jsou nedostatečné zpětné vazby, které by odměňovaly kvalitu a potlačovaly nekvalitu. Proto vítám každou aktivitu, která zpětnou vazbu přináší a tím rozšiřuje spektrum informací, které lidé potřebují k opravdu dospělému chování ve zdravotnictví," prohlásil ředitel pro strategii a rozvoj Všeobecné zdravotní pojišťovny Pavel Vepřek.

Vlastní hodnocení svých zdravotních zařízení dělá také ministerstvo zdravotnictví. Nejlepší fakultní nemocnicí podle něj loni byla ostravská.

Autor: FILIP SUŠANKA

Žádné komentáře:

Okomentovat