středa 20. ledna 2010

MOTOL: NEJVÍC PĚT HODIN ČEKÁNÍ

Praha - Přijde-li neobjednaný pacient do ambulantní ordinace ve Fakultní nemocnici v Motole, nesmí už jeho čekání na ošetření v žádném případě překročit pět hodin.

"Pokud se tak stane, má právo si na lékaře stěžovat. Vedení nemocnice to bude řešit," řekl MF DNES Petr Kolouch, náměstek oddělení řízení kvality nemocnice. Nemocnice se totiž rozhodla v rámci zvyšování spokojenosti pacientů a kvality péče udělat maximum pro to, aby se čekací doby zkrátily.

"Lidé často píší stížnosti, ne všechny jsou ale oprávněné. Pokud někdo čeká půl hodiny nebo hodinu neobjednaný, s neakutním stavem, stížnost není většinou na místě," uvedla mluvčí nemocnice Eva Jurinová. Dodala, že rozhodnutí o maximální délce čekání se ale vztahuje pouze k případům mimo přímé ohrožení života.

"Pracujeme také na úpravě systému elektronického objednávání. Pro ty, kteří přijdou bez ohlášení, jsme dále vyčlenili u každého oddělení zvláštní ordinaci, která je otevřena 24 hodin denně. Nedochází tedy k tomu, že by řádně objednaní lidé museli čekat, protože by lékař ošetřoval jiné, neobjednané pacienty," vysvětlil Kolouch. Právě on je jedním z těch, kteří se loni v dubnu až září zabývali analýzou čekací doby v ambulancích.

Podle něj výsledky motolské nemocnice vyšly ve srovnání s jinými evropskými státy dobře. Například ve Španělsku prý předloni i na urgentním příjmu dosahovaly čekací doby 14 hodin. Ve Velké Británii lidé čekali v nemocnici na ošetření i 12 hodin.

Regionální mutace| Mladá fronta DNES - Praha

Název zdroje: Jihlavský deník

Datum vydání: 19.01.2010

Žádné komentáře:

Okomentovat